Svar og vinn!

Delta i vår undersøkelse og vinn en Garmin klokke

I forbindelse med vår deltakelse i Nidaroskongressen 2025, deler vi ut en premie til alle som deltar i denne undersøkelsen. Det er mulig å delta fra hele landet, alt du trenger å gjøre er å besvare noen enkle spørsmål.

Transaksjonskostnader, distribusjonsavgifter, skjulte gebyrer .. og mye mer!
Det kan være veldig mye å ha kontroll over når man driver en klinikk. Vi mener det er god og ansvarlig drift å jevnlig vurdere egne kostnader og samarbeidspartnere.

Vi kan hjelpe deg til å ta den rette vurderingen!
Ta kontakt med oss for en uforpliktende prat.

Vi tilbyr en helhetlig og brukervennlig løsning for håndtering av transaksjoner. Dette effektiviserer helsepersonells arbeid med betalinger og økonomi, og bidrar til økt verdi i en travel hverdag.

Cathrine Nagell
Head of Payment Nordic

Sjekkliste før valg av ny betalingsleverandør

1. Hva er transaksjonskostnaden?

Be om et prosenttall og få det skriftlig. En lav fastpris betyr lite hvis gebyret per betaling er høyt. 

2. Hva er kostnaden til underleverandøren?

Noen leverandører bruker underleverandører til betalingsformidling og tar derfor ikke selv et transaksjonsgebyr. Dette gjøres av deres underleverandør, og det er noe som klinikken må betale.

3. Hva koster en mobilbetaling?

Mobilbetalingstjenester har ofte høyere kostnader sammenlignet med terminaler. Tjenesten prises ofte som en liten fastpris, og en høyere transaksjonskostnad.

4. Er gebyrene faste eller variable?

Mange leverandører tar høyere gebyr på for eksempel Visa, mobilbetaling eller internasjonale betalingskort. Be om en komplett oversikt.

5. Hva er løsninsgraden hos leverandøren?

Løsningsgrad er andelen av alle regningskort uansett betalingsmetode som blir betalt.

6. Hva koster det å sende en faktura?

Faktura er en vanlig betalingsmetode, men hva koster det egentlig for klinikken hver gang det distribueres en faktura, og hva dekker dette beløpet?

7. Hvordan pålegges fakturagebyret til pasienten?

Hvordan er fleksibiliteten til å sette fakturagebyret mot pasienten, og hvem tilfaller gebyret?

8. Hvilken provisjon tar leverandøren/underleverandøren på løste inkassokrav?

Hvordan tar leverandøren/underleverandøren seg betalt dersom et krav går til inkasso? Vanlig praksis i inkassobransjen er at leverandøren tar en prosentsats av beløpet som kreves inn. Dette varierer etter hvor langt kravet har gått.

Kontakt oss

Vi hjelper deg gjerne med å forstå hva dette betyr for din klinikk. Ta kontakt for en uforpliktende prat, så ser vi på det sammen.